کیفیت محتوا چیست؟ آموزش افزایش ارزش محتوایی + بررسی ۸ مورد
کیفیت محتوا چیست؟
با یک مثال ساده کیفیت محتوا را برای شما معنی میکنیم. تصور کنید که برای خرید به یک پاساژ بزرگ میروید، میخواهید از محصولات غذایی برای خانه خود خریداری کنید. در این پاساژ دو فروشگاه معروف وجود دارد، آیا شما از فروشگاه اول که دارای محصولات متنوع و تم رنگی جذاب و فضایی مدرن است خرید میکنید، یا از فروشگاه دوم که به دلیل سال ها فعالیت معروف شده خریداری میکنید؟
این سوال ممکن است برای هر فرد جواب متفاوتی داشته باشد. اما خزنده های گوگل از فروشگاه اول استقبال میکنند. زیرا خزنده ها و موتورهای جستجو در تلاشند تا بهترین و با کیفیت ترین صفحه وب را به کاربران خود در نتایج جستجو نمایش بدهند. در ادامه بیشتر درباره این موضوع باهم گفتگو میکنیم.
اگر محتوایی دارید که نیاز به تعمیر دارید میتوانید از خدمات سئو سایت در مجموعه نیک سئو استفاده کنید!
آیا محتوا با کیفیت بر سئو تاثیر دارد؟
اینطور میتوانیم بگوییم که، کیفیت بالای محتوا موجب استقبال شدید گوکل از شما خواهد شد. قطعا محتوا بر سئو تاثیر دارد، پس برای بهینه سازی محتوای خود با ما همراه باشید.
آموزش افزایش کیفیت محتوا
1. استفاده از تصاویر و ویدیو ها
قطعا هر کاربری بعد از ورود به محتوای شما، خواندن آن را برای درک موضوع به دیدن ویدیو ای از خلاصه محتوا ترجیح میدهند. این کار هم باعث افزایش ترافیک سایتتون میشه و همچنین باعث رضایت مخاطب از محتوای شما!
2. اشاره نکردن زیاد به محصولات
اگر وب سایتی دارید که هم در آن تولید محتوا میکنید و هم در آن محصولات خود را میفروشید، بهتر است که در محتوای خود در تعداد دفعات بالا به خرید کردن مشتری از خودتان اشاره نکنید. در واقع بگذارید مشتری کنجکاو شود تا درباره محصول شما تحقیق کند. این گزینه موجب افزایش ارزش محتوایی شما میشه.
3. آنالیز نتایج جستجو
به عبارتی دیگر، قبل از اینکه محتوای خود را اشاره دهید قطعا کلمه کلیدی مورد نظر خود را انتخاب کردهاید. آن کلمه کلیدی اصلی را سرچ کنید و درباره نتایج جستجو و یا رقبای خود تحقیق کنید. زیرا قطعا آنها محتوای با کیفیتی نوشتهاند که ربات های گوگل آنها را در رنک یک نتایج جستجو قرار داده است. از آنها ایده بگیرید و لذت ببرید.
4. استفاده از فایل های مختلف
در واقع این مورد تاثیر وحشتناکی بر سئو محتوای شما میگذارد و به خزنده های گوگل ثابت میکند که محتوای شما برترین است. به عبارتی دیگر با استفاده از فایل های مختلف (مانند pdf و وُرد و یا پاورپوینت و دیگر فایل ها) که میتوان در آنها محتوای مورد نظرتان را انتشار دهید به گوگل ارزش محتوایی خودتان را ثابت کنید. مثالا در یک مقاله آموزشی درباره سئو، یک فایل اکسل از بک لینک های قوی و یا در یک مقاله درباره رستوران ها، یک pdf از بهترین رستوران های ایرانی انتشار دهید و…
5. رعایت قوانین تگ h
این مورد مربوط به ساختار محتوای شماست و بسیار ساده است. تگ های h دارای شماره های ۱ تا ۶ هستند که از با ارزش ترین تیتر ها به ترتیب از ۱ تا ۶ مشخص شدهاند. قانون این است که برای سئو بهتر به ترتیب از h1 و h2 و h3 و… در محتوای خود استفاده کنیم.
6. کپی برداری نکنید!
اگر صحبت از سئو و بهینه سازی محتوا وب سایتتان میکنید، پس کپی برداری از محتوای دیگر وب سایت ها را از ذهنتان بیرون کنید. زیرا گوگل یک بار آن محتوا را ایندکس کرده است. در واقع شما با این کار ضربه محکمی به محتوای خود میزنید و ارزش آن را بسیار بسیار کم میکنید.
7. لینک سازی داخلی و خارجی
یکی از مباحث مهم که در کیفیت محتوای شما تاثیر گذار است ساخت بک لینک با کیفیت و به طور طبیعی است. زیرا گوگل از الگوریتم های سختگیرانه اش برای شناسایی کوچک ترین تخلف است تا سایت شما را مسدود کند و ساخت بک لینک غیر طبیعی هم نوعی تخلف است. اما بک لینک طبیعی میتوانید به افزایش ارزش و کیفیت محتوا و رتبه آن در نتایج جستجو کمک کند.
8. بروزرسانی مداوم
اگر میخواهید با کلمه کلیدی مورد نظر خود در نتایج جستجو نمایش داده شوید وبا افتخار، همیشه در گزینه اول بمانید و جایگاه خود را حفظ کنید، به طور مداوم محتوای خود را بروزرسانی کنید. آن را بهینه سازی کنید تا گوگل متوجه ارزش و کیفیت محتوا شما بشود.
نتیجه گیری
در این مقاله به طور خلاصه به چندین مورد از فعالیت هایی که باعث افزایش کیفیت محتوا سایت نزد گوگل میشود، اشاره کردیم. امیدواریم تا مقاله ما مورد پسند شما قرار گرفته باشد. اگر سوالی برایتان پیش آمد آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.